Bezárás

Honda Hybrid Technology

Kettős teljesítmény

Görgetés

Honda-terméklogó.

A jövő képlete.

A Honda hibridek teljesítményüket rugalmasan adják le, fogyasztásuk kitűnő – és mindezt sokkal kisebb kibocsátás mellett érik el.

Terv a környezetbarátabb jövő megteremtésére

Honda hibrid autók

Nagyon fontos, hogy lépést tudjunk tartani a modern közlekedésre vonatkozó alacsonyabb kibocsátási normák iránti megfelelés egyre növekvő igényeivel. Nem csak a most, hanem a jövő környezettudatos világában is.

Az új előírások máris éreztetik hatásukat az autózás költségeiben, és ez a jövőben is így fog maradni. Eljött a hibrid hajtás ideje, és a hibridek az idő előrehaladtával egyre népszerűbbé válnak, mivel a hibrid autókkal – az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett – sokkal jobb üzemanyag-fogyasztás érhető el, mint a hagyományos, benzinüzemű járművek esetében. Egyszerűen megfogalmazva: a hibridek maradni fognak, hosszú távon pedig nagyszerű megoldást jelentenek a takarékosságra is.

Hibrid autók a Hondától

Az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalom kialakulását szem előtt tartva folytatjuk a hibrid járművek fejlesztését

A hibrid járművek fejlesztésének területén szerzett szakértelmünk alapjául a kreativitás, az innováció és a folyamatos fejlesztés szolgált. A hibrid hajtásláncot először 1999-ben mutattuk be az Insight modellel, és azóta jelentős előrehaladást értünk el az alkalmazott technológiai megoldások továbbfejlesztésével, hogy kiterjeszthessük hibrid járműveink kínálatát.

Sport Hybrid SH-AWD

Ez a Honda négykerék-meghajtású rendszerének következő generációja: a járműben benzinmotor van, amely egy nagy, elöl található villanymotorral, és két, hátul elhelyezett villanymotorral működik együtt. Ez a sajátos elrendezésű hibrid hajtásláncnak köszönhetően a járműnek jobbak a kanyarodási és fékezési tulajdonságai és üzemanyag-takarékosabb is. Nem véletlenül nevezzük kifejezetten könnyen kezelhető összkerékmeghajtásnak (Super Handling – All-Wheel Drive).

Honda Hybrid Performance i-MMD

A dinamikus haladás zökkenőktől mentes élménye egy önállóan gondolkodó rendszertől.

Garázs előtt parkoló hibrid Honda NSX elölről.

A lenyűgöző NSX; a Honda kiválóan vezethető, összkerék-meghajtású szuperhibridje. Az NSX a rendszer három villanymotorja által biztosított azonnali nyomatékreakcióval és a V6-os benzinmotorral megdöbbentő szintű teljesítményre képes, és bámulatos menettulajdonságokkal rendelkezik.

Hegyvidéki úton haladó Honda CR-V elölről.

A Honda CR-V. A világ legnépszerűbb SUV-ja esetében minden adott arra, hogy még népszerűbbé váljon, amikor megérkezik Európába.

Az általunk intelligens Multi Mode Drive-ra elkeresztelt hajtáslánc három hajtási mód között váltogat – a vezetési helyzetnek és az aktuális útviszonyoknak megfelelően.

Kettős meghajtás

Egyszerűen megfogalmazva: továbbfejlesztett hibrid járműveink a benzinmotorok és a villanymotorok előnyeit ötvözik. A sokkal jobb fogyasztás elérését szolgálják – ehhez egy üzemanyag-takarékos benzinmotor van összekapcsolva nagy teljesítményű villanymotorokkal. Ezek a motorok összhangban működnek, a kétféle hajtási mód közötti átmenet észrevétlen: egyenletes a teljesítményleadás és nagy a gyorsulás, amikor Önnek arra van szüksége.

Az új hibrid SUV modellünk

A vadonatúj Honda CR-V Hybrid.

A kétmotoros i-MMD rendszerre támaszkodva készítettük el a minél szélesebb közönségnek szánt, az Európában értékesíteni kívánt első hibrid SUV járművünket, a vadonatúj Honda CR-V modellt. A prémium minőségéről, sokoldalúságáról és kategóriaelső helykínálatáról ismert, - egy kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotor és egyedi hibrid hajtásláncunk köré épülő - új CR-V készen áll arra, hogy (sokkal kevesebbért) sokkal messzebb vigye el, egészen egy új látóhatárig, és még azon is túl.

A Honda CR-V Hybrid oldalról.

Hajtóerő

Honda hibrid teljesítmény.

Az NSX Direct Drive Motor egységeinek elölnézete.

Az NSX Direct Drive Motoregysége a Honda által valaha is épített legfejlettebb autómotor.

A Honda i-MMD hibrid hajtáslánc határozott és azonnali válaszreakciót ad a két villanymotornak köszönhetően – így teszi élvezetessé az autózás. De az élmény nem korlátozódik a villanymotorok forgatónyomatékára: hibrid járműveink mindkét világ legjavát biztosítják Önnek. Ez a fajta intelligens hajtóműmegoldás automatikusan és akkor vált az alacsonyabb sebességnél használt elektromos üzem és a nagyobb haladási sebességnél használt benzines üzem között, amikor az a leghatékonyabb.

Kifinomult és halk

A Honda hibridek egyedi vezetési élményt kínálnak, mivel semmihez sem fogható az a megnyugtató és békés érzés, mint amikor villamos üzemmódban finoman elindulunk velük. És amikor életre kel a benzinmotor, olyan halk és sima az átmenet, hogy el sem hisszük.

Nem kell bedugni

Az a nagyszerű a hibrid hajtásban, hogy nem kell töltőállomást keresgélnie, továbbá hogy nem kell speciális töltőaljzatot beszereltetnie otthonában. Amíg a motor jár, folyamatosan tölti az akkumulátort – Önnek csak annyit kell tennie, hogy megtankolja benzinnel az autót, ahogy rendes esetben is tenné. Tényleg ennyire egyszerű.

Kevesebbért autózhat

A hibrid autó csökkenti a benzinköltséget, így pénzt takarít meg Önnek. A kisebb fogyasztás kisebb kibocsátást is jelent – ami sokkal jobb a pénztárcájának és a környezetnek is.

Teljes nyugalom

Öt évig vagy 100 000 km-ig (attól függően, melyik érkezik el hamarabb) nem kell miért aggódnia, mert a Honda i-MMD akkumulátorra teljes körű, mindenre kiterjedő és átfogó jótállás vonatkozik; mi mindig ott leszünk Önnel.

Okos hibrid

Önállóan gondolkodik.

Közelkép az intelligens Multi Mode Drive rendszerről oldalról nézve.

Az i-MMD (intelligens Multi Mode Drive) rendszer határozza meg, hogy miként használható fel az üzemanyag és a villamos energia a leghatékonyabban, ami azt jelenti, hogy nem a sofőrnek kell váltania a három hajtási mód, azaz az elektromos hajtás, a hibrid hajtás és a benzines hajtás között.

Hogyan működik a hibrid autó elektromos üzemmódban?

Elektromos üzemmódban a hajtómotor kizárólag az akkumulátorokból vesz fel áramot, ami rendkívül halk, károsanyagkibocsátás-mentes autózást biztosít.

Hogyan működik a hibrid üzemmód?

Hibrid üzemmódban a benzinmotor hajtja a villamos generátort, amely pedig az elektromos hajtómotort hajtja meg olyan módon, hogy a rendszer a benzinmotor által megtermelt minden felesleges energiát a generátoron keresztül az akkumulátorok újratöltésére használ.

Hogyan működik a hibrid hajtás az Engine Drive üzemmódban?

Engine Drive üzemmódban a kerekeket a benzinmotor hajtja, az elektromos hajtómotor csak akkor kapcsolódik be, ha a vezető erőteljesen gyorsít és igazán nagy teljesítményre van szüksége.

A Honda hibrid hajtási üzemmódjai működés közben

A városi közlekedési helyzetek többségében a jármű a hibrid hajtás és az elektromos hajtás között váltogat az optimális hatékonyság érdekében.

Honda Hybrid drive modes video.

Honda hibrid – GYIK

Mi az a hibrid technológia, és hogyan működik?

Közelkép a Honda hibrid emblémájáról.

Ez elég sok lehet így egyszerre, ezért kisebb részekre bontjuk a sok információt (olyan kérdésekre, amelyeket akár Ön is feltehetne), hogy jobban megérthesse, hogyan is működik a Honda hibridtechnológiája.

Mi történik, amikor elindítom az autót?

Amikor elindul a jármű, a benzinmotor a villanymotort hajtja, amely ekkor generátorként működik. A motor által leadott teljesítményt villamos árammá alakítja, amelyet a rendszer az akkumulátorban tárol.

Hogyan és mikor használ az autó kizárólag villamos áramot?

A kezdő gyorsításkor és alacsony sebességgel való haladáskor (valamint tolatáskor) a villanymotor az akkumulátorból felvett árammal hajtja a járművet. (Így kora reggel a szomszédok felébresztése nélkül osonhat el otthonról). Ha tölteni kell az akkumulátort, beindul a motor, a generátor pedig a motor által leadott teljesítményt alakítja ismét villamos árammá, amelyet a rendszer az akkumulátorban tárol.

Hogyan tölti a benzinmotor az akkumulátort?

A benzinmotor egyenletes utazósebességnél működik a leghatékonyabban, és igazából ilyenkor működik csak maga; hajtja a járművet, ugyanakkor az akkumulátor töltésére szolgáló teljesítményt is leadja a későbbi felhasználás céljára.

Be kell dugnom a konnektorba?

Nem, a Honda hibridjeit nem kell tölteni. A Honda hibridmegoldása a benzinmotor teljesítményfeleslegét és a regeneratív fékezést használja fel az akkumulátor folyamatos töltéséhez: amíg a motor jár, áramot termel, a rendszer pedig eltárolja az akkumulátorban.

Mi történik, ha gyorsan kell előznöm?

A hirtelen gyorsításhoz vagy amikor nagyobb teljesítmény szükséges, a benzinmotor és a villanymotor egyaránt hajtja a járművet. A gázpedál lenyomásakor az autó áramot vesz fel az akkumulátorból, amely a villanymotort hajtja meg, így biztosítva az extra lendületet.

Mi az a regeneratív fékezés?

A regeneratív fékezés a fékezés által egyébként elpazarolt energiát elektromos árammá alakítja, melyet az akkumulátorban tárol. Az ilyen fajta fékezésnél a villanymotor működése megfordul: nem áramot vesz fel a kerekek hajtásához, hanem a kerekek forgása hajtja meg a motort, villamos áramot termelve így.