Görgetés

RCV - Sports csomag: Tudjon meg még többet!

Erőforráshoz kapcsolódó elemek

Közelkép az RC213V-S-ről

ECU - A Sport-ECU-val tovább fokozható az RC213V-S teljesítménye versenypályán. A Sports csomag installálásával a normális és fordított váltókiosztás, a terheléses gyorsváltó, az eltérő fogszámú lánckerék, a gumi átmérője és a Start üzemmód is felkerül az RC213V-S felszereltségi listájára. Ha pilóta egyszerre benyomja a Start és a Select gombot álló helyzetben, az elindulás során a motorfordulat nem haladja meg az előre meghatározott értéket (6000 és 12 000 f./perc között szabadon választható). Így a vezetőnek nem kell a gázadagolással bajlódnia a startnál, elég, ha teljesen elforgatja a gázmarkolatot és a kuplungolásra koncentrál.

Ram-air nyílás - Az RC213V fejidomján kialakított, szénszál erősítésű műanyagból (CRFP) készülő nyíláson át nagy nyomású levegő áramlik a levegőszűrőházba, tovább fokozva a hengerek feltöltésének gyorsaságát, ezáltal a gyorsulást és a végsebességet. Az RC213V-S-nél a fényszóró eltávolítása után alakítható ki a ram-air beömlő, ugyanolyan teljesítménynövekedést garantálva, mint a versenygép esetében.

Kipufogórendszer - A Sports csomag egyik legfontosabb eleme a sportkipufogó, melynek konstrukciója megegyezik az RC213V katalizátor és kipufogószelep nélküli rendszerével. A titánból készülő szett 4,8 kilóval könnyebb, mint az RC213V-S alapváltozatához kínált verzió.

Takaróidom-csomag- Akkor juthat szerephez, ha a kipufogórendszerből eltávolítják a katalizációs folyamatot elősegítő levegőbefúvó-csövet. A szett egy takarólapot és egy tömítést foglal magában, hogy ne szökhessen ki a gáz, illetve egy „dugót” is adunk, amivel lezárható a levegőszűrőházon kialakított furat.

Gyújtógyertyák - A Sport csomagban kínált speciális gyújtógyertyák karakterisztikája és hőmérséklet-tűrési tartománya a versenyszintű igénybevételhez igazodik, ugyanakkor tökéletesen passzolnak a sport-ECU üzemanyag-befecskendezési és gyújtási beállításaihoz, ezzel is hozzájárulva a maximális teljesítmény kiaknázásához.

RC213V-S versenypályán

Gyorsváltó és versenysport-ban használt fokozatkiosz-tás

RC213V-S oldalnézetből

Terhelésérzékelő gyorsváltó - A Quick Shifter váltási utasítást érzékelő egysége terhelésszenzort kapott, ami pont olyan, mint az RC213V esetében.

Ez képes érzékelni, hogy a váltórúdra milyen irányú terhelés nehezedik, így normális és fordított fokozatkiosztásnál egyaránt használható. Mivel a rendszer a terhelés nagyságát is méri, érzékenysége is szabályozható. Összesen öt szint létezik: az alapbeállítás, és két-két lépcső lefelé, illetve felfelé.

Fordított fokozatkiosztás - Az RC213V-S az RC213V fokozatkiosztásával is elérhető, hiszen ezzel még gyorsabbá válik a modell. A rendszer lényege, hogy a fokozatok a közúti motorkerékpárokhoz viszonyítva fordított sorrendben kapcsolhatók.

Alkalmazásával a pilótának nem kell folyton a váltókar alá nyúlnia, s felhúznia a kapcsolásokkor (pl. a kanyarok kijáratánál), elég finoman rálépni a karra, s folytatódhat a gyorsulás. A fokozatkiosztás megegyezik a versenymodellével, tehát az RC213V-S ugyanazt a váltódobot kapja, mint az RC213V.

Adatrögzítő - Sebesség, fordulatszám, gázmarkolat-állás – egyebek mellett ezeket az értékeket is folyamatosan rögzíti a rendszer, sőt a GPS-koordinátákat is, így a motorozások után szabadon kielemezhető, hogy az egyes szakaszokon, illetve kanyarokban miként viselkedett a motorkerékpár.

Ha a felhasználó USB segítségével áttölti a rögzített adatokat, átlátható, felhasználóbarát környezetben elemezheti ki a köröket.

A mért értékek áttekintésére külön szoftvert fejlesztettek a HRC munkatársai, így pofon egyszerű az analízis.

Hátsó kapcsolórúd - Megegyezik az RC213V esetében alkalmazottal. Kialakításából fakadóan a rúd hossza szabadon szabályozható, miként a motor magassága is. Utóbbi - az állítócsavarokkal - nagyjából 30 milliméteres tartományban módosítható, igazodva a pilóta testalkatához és a gumiabroncs külső átmérőjéhez.

Speciális első fékbetétek - Az első féknél alkalmazott, nagy súrlódási tényezőjű fékbetéteket kifejezetten az RC213V-S-hez, versenycélú felhasználásra gyártja a Brembo S.p.A.

Távirányító a fékkar beállításához - Segítségével bármikor, versenypályás körözés közben is szabályozható a fékkar holtjátéka. A gyártó nem más, mint a nagy nevű Brembo S.p.A.

Sporttermosztát - Szemben a közúti változat 82 Celsius foknál nyitó termosztátjával, a Sports csomaggal felszerelt kivitel 62 foknál nyitó szelepet kapott.

Lánckerék-garnitúra - Megfelelve a pályamotorozás igényeinek és a magasabb motorfordulatnak, a 15, 16 és 17 fogú első lánckerékhez 40, 41, 42, 43, 44 és 45 fogú hátsó lánckerék rendelhető. A nagy választéknak köszönhetően minden pályára könnyedén optimalizálható az RC213V-S.

Közelkép az RC213V-S első kerekéről Mark Marquezzel

További kiegészítők

Közelkép az RC213V-S-ről verseny közben

Szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készülő tengelykapcsoló-fedél - A nyitott kuplungfedél egyenesen az RC213V-ről érkezett. Ez a változat könnyebb, mint a hagyományos, és a tengelykapcsoló hűtését is elősegíti.

Takaróelem a fejidom aljára - A Sports csomag részeként kínált idom - a kedvezőbb légellenállás érdekében - többek között a kürt és a kormányzár nyílását is eltakarja.

Gumírozás az ülés háttámlájához - Az RC213V gumiból készülő háttámlája a pilóta testalkatára szabható, így még kényelmesebbé és könnyebben kezelhetővé teszi a motort. Ez a kiegészítő természetesen az RC213V-S-hez is elérhető, kialakítása és felfogatása azonos a MotoGP-gépen használttal.

Leeresztőcsavar a hasidomon - A versenyszabályzatnak megfelelően az RC213V hasidomján kialakított leeresztőfuratot napos időben be kell dugaszolni. Ezt a megoldást az RC213V-S-en is meghagytuk.

Kiegészítők a kábelköteghez - A szett részeként vízhatlan kupakok járnak a motorhoz, melyekkel biztonságosan ledugózhatók azon csatlakozók, melyek a pályahasználat miatt leszerelt kiegészítőket kötik be a rendszerbe.

Első és hátsó karbantartóállvány - A rozsdamentes acélból készülő karbantartóállványokkal biztonságosan rögzíthető a motorkerékpár. Az állványok kifejezetten az RC213V-S-hez készülnek, így tökéletesen passzolnak a típushoz.

Takaróponyva - A típusspecifikus takaróponyva megvédi a motort a portól és a karcolásoktól. Rugalmas anyaga révén tökéletes biztonságot nyújt, s még jól is néz ki, hiszen egy RC213V-S logó kerül az oldalára.

Közelkép az RC213V-S első kerekéről

Fedezze fel, mit is jelent valójában, hogy Super Sport!