Bezárás

Honda CRF250R

Megdöbbentő gyorsulás

Felvillanyozó teljesítmény

Indítás gombnyomásra!

Elektromos önindító

 

és tranzisztoros gyújtásrendszer 

Percenkénti főtengelyfordulat akár

14 400-at is elérheti

 

Vadonatúj, DOHC-vezérlésű erőforrás

Urald a kanyarokat!

Görgetés

Honda CRF250R-terméklogó.

A piros lövedék

Egy őrülten gyors MX2-es gép, amit tetőtől talpig átterveztünk, hogy még fürgébb és kezesebb legyen, egyszersmind tovább növekedjék csúcsteljesítménye.

Állj rögtön az élre!

Az első kanyar kulcsfontosságú – aki elsőként veszi be, jó eséllyel a versenyt is megnyeri.

A vadonatúj motor és futómű fejlesztését a Honda gyári versenycsapata, a HRC végezte, méghozzá a többszörös bajnok CRF450R ultramodern műszaki megoldásait ültetve át az új modellbe. Munkájuk eredményeként még kedvezőbb lett a teljesítmény/súly arány, ezáltal az irányíthatóság, az úttartás és a tapadás is javult. A teljesítményleadást háromállású üzemmódkapcsoló (EMSB, Engine Mode Select Button) segítségével szabályozhatja a pilóta, mindig az aktuális viszonyokhoz igazítva a motor viselkedését. Ez a motor mindig, mindenhol előnyben van riválisaival szemben.

Közelkép a Honda CRF250R segédvázáról és levegőszűrőházáról.
A Honda CRF250R első kereke és tárcsafékje.
Közelkép a Honda CRF250R üzemanyagtartályáról és oldalelemeiről.
Közelkép a Honda CRF250R erőforrásáról és alumíniumvázáról.

Szétveti az energia

Az új CRF250R-t szintén vadonatúj, pörgős, bivalyerős motor teszi szélvészgyorssá.

A DOHC-vezérlésű hajtómű különlegessége, hogy a hengerek furatátmérője kisebb, mint a dugattyúk lökethossza, ezáltal nagyobb méretű és szélesebb tartományban mozgó szívó-, illetve kipufogóoldali szelepeket alkalmazhattunk, azaz fokozhattuk a gázcsere hatékonyságát. Beszédes a 13,9:1 arányú sűrítési viszony is, enélkül elképzelhetetlen lenne a rendkívüli csúcsteljesítmény, a tekintélyes forgatónyomaték, no meg persze a páratlan gyorsaság.

Menetüzemmódok

Az üzemmódkapcsoló révén mindig kedvéhez, illetve az aktuális viszonyokhoz igazíthatja a motor viselkedését. Mode 1-be kapcsolva a kiegyensúlyozott teljesítmény- és nyomatékleadáson van a hangsúly. A Mode 2-t lágyabb, barátságosabb gázreakciók jellemzik, Mode 3 állásban pedig agresszívebbé, hegyesebbé válik a motorkarakterisztika. 

A Honda CRF250R hátulról.

Karcsú, könnyű és erős, így a riválisok általában csak ebből a szemszögből láthatják...

A Honda CRF250R motorjának képe.

Új, kompakt, erőteljes és pörgős motorjával a legnehezebb versenyeken is könnyedén ragadja magához a vezetést a CRF250R.

Kifinomult hajtás

A kuplungkar tartókonzolja egyszerűbb és könnyebb lett, a tengelykapcsoló kuplungkosarát pedig úgy módosítottuk, hogy a kimagasló teljesítmény és motorfordulat ellenére is a lehető legtartósabb legyen. Az ötfokozatú, rövid első és második áttétellel ellátott váltó új, nagy szakítószilárdságú anyagokból épül fel, és 200 grammal könnyebb, mint a korábbi CRF250R esetében.

 

Közelkép a Honda CRF250R kuplungkarjáról és üzemmódkapcsolójáról.

A kormány bal oldalán elhelyezett gombbal könnyedén válthatunk a menetüzemmódok között.

Tűzben edződött

A masszív, könnyű váz megannyi motorsportban eltöltött év eredménye.

Háromnegyedes felvétel a Honda CRF250R hátuljáról.

Az ülésmagasság 957, a szabad hasmagasság pedig 327 milliméterre nőtt.

Az optimalizált felfüggesztésnek köszönhetően páratlanul könnyen kezelhető a modell. A hátsó keréknél alkalmazott központi Showa rugóstagot például úgy helyezték el mérnökeink, hogy a lehető legalacsonyabbra kerüljön a súlypont és tömeg-középpontosítás szempontjából is kiváló legyen a CRF250R. Elöl új, acélrugós, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű, minden paraméterében állítható Showa USD villa dolgozik, kifinomult, ugyanakkor progresszív működéssel segítve a pilótát, akárcsak a gyári versenymotor.

Maximális tapadás

A CRF250R – akárcsak a CRF450R – a CRF-sorozat hetedik generációs hídvázára épül, ennek köszönheti átlagon felüli teljesítményét, úttartását és tapadását. A váznyúlványokat a végsőkig optimalizálták mérnökeink, így merevség és hajlékonyság szempontjából is ideálisak. Ráadásként hosszabb hátsó lengővillát alkalmaztunk, így még jobb lett a hátsó kerék tapadása a meredek emelkedőkön és precízebbek lettek a visszajelzések. 

Közelkép a Honda CRF250R segédvázáról.

Az alumíniumból sajtolt segédváz 20 százalékkal könnyebb, mint az elődmodellnél, ami nemcsak a súlycsökkentés miatt fontos, hanem a tömeg-középpontosítás okán is.

Közelkép a Honda CRF250R hátsó felfüggesztéséről.

A CRF250R futóműve minden paraméterében állítható, így a pilóta saját súlyához és stílusához, valamint a pályaviszonyokhoz igazíthatja a karakterisztikát.