CRF1100L Africa Twin

Masszív konstrukció

Fotómodell ül egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpáron a sivatagban.


Az Africa Twin nemrég esett át egy ráncfelvarráson. Továbbra is az a lenyűgözően gyors Adventure motor, ami mindig is volt – teljesítménye a végletekig fokozható –, de a meghajtása most extra alacsonyan leadott nyomaték mellett történik. Új, állítható képernyője jóval kényelmesebbé teszi a közúton töltött időt. Tömlő nélküli gumiabroncsait könnyű javítani. Az Africa Twin ES opcionális elektronikus Showa-EERA™ felfüggesztése pedig vadonatúj kalandtúrázási távlatokat nyit meg.

Bezárás


Fotómodell halad egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpárral a sivatagban.

Még masszívabb teljesítmény

Földúton haladva mindennél fontosabb, hogy kellő arányban álljon rendelkezésre nyomaték. Ez biztosítja a biztonságos előzéshez szükséges azonnali gyorsulást, különösen, ha ketten ülnek a motoron, és ráadásul csomaggal utaznak. A folyadékhűtésű, kéthengeres OHC-motor tehát 7%-kal több nyomatékot kapott, így jóval erőteljesebb teljesítményre képes a fordulatszám-tartomány alján és közepén. A nagyobb sűrítési viszonynak, az új szelepvezérlésnek, valamint a megújult szívó- és kipufogórendszereknek köszönhetően a teljesítmény nem csökkent – a csúcsértéke 75 kW (101 hp) –, az elektronikus gázmarkolat pedig minden mozdulatra pontosan reagál.

Fotómodell halad egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpárral a sivatagban.

Hogy feszegesse a határokat

A terepmotorozás lényege az, hogy megtaláljuk a haladáshoz szükséges egyensúlyt. Ez a váz pedig tökéletesen alkalmas erre a feladatra. A gép precíz; könnyű acélvázzal, a CRF450R által ihlettt alumínium lengőkarral és csavarokkal felerősített segédvázzal készül, amelyek megfelelő merevséget és visszajelzést szolgáltatnak a kellő tapadáshoz. A hosszú rugóutas – elöl 230 mm-es, hátul 220 mm-es összenyomodású – Showa felfüggesztés és a megújult beállítások elnyelik a durva terepviszonyokkal járó döccenéseket, a hatalmas, 250 mm-es szabad magasságú motor maga pedig könnyedén veszi az akadályokat. A tűpontos beállítás érdekében a Pro-Link segítségével működő hátsó lengéscsillapító tökéletesen beállítható a be- és kirugózási csillapításhoz. Az Africa Twin új, elektronikus felfüggesztésű változata már elérhető.

Fotómodell halad egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpárral a sivatagban.

Minden új utazáshoz

Az Africa Twin maga a két keréken guruló elektronika, amely élvezetesebbé és biztonságosabbá teszi a vezetést az útvonaltól függetlenül. A hétfokozatú Honda állítható nyomatékszabályozó – amelyet egy hattengelyes IMU vezérel – figyeli a hátsó kerék tapadását, és problémamenetesen biztosít hajtóerőt közúton és terepen egyaránt. A háromszintű Wheelie Control éppen a kívánt emelkedést biztosítja az első kerékhez, míg a kanyarodás közben működő ABS-sel tökéletesen magabiztos lesz a fékezés. A gépbe négy alapértelmezett vezetési módot – URBAN (városi közlekedés), TOUR (túramotorozás), GRAVEL (aszfaltút) és OFF-ROAD (terepezés) – programoztunk, USER (felhasználói) módban azonban teljesen egyéni, az összes paraméterre kiterjedő beállításokat is meg lehet adni.

Fotómodell halad egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpárral a sivatagban.

Dupla kuplungos automata váltó (DCT)

Az Africa Twin hatfokozatú DCT sebességváltóval is választható, ami stressz- és zökkenőmentes, automatikus fokozatváltást jelent – és kiválóan alkalmas távolsági motorozáshoz. Újratervezve, hogy indítás közben, valamint alacsony sebességnél is természetes legyen kezelni. Személyre szabható, így kényelmessé és kimondottan sportossá is tehető. A bal oldali váltókapcsolók megnyomásával kézi vezérlésre is lehet váltani. Terepezés közben pedig a (TFT-képernyőn lévő) G kapcsoló megnyomásával csökkenthető a tengelykapcsoló csúszása, ami növeli a hátsó kerék tapadását és erejét.

Fotómodell vezet egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpárt a sivatagban, köves-sziklás terepen.

CRF1100L Africa Twin ES

Megnyomtuk a frissítés gombot. Mi több, rátenyereltünk. Az Africa Twin ES modellre a Showa elektronikus felfüggesztés (Showa-EERA™) került, ami minden körülmények között optimális csillapítási beállításokat jelent. Tökéletes alapbeállítást szeretne? Válassza a Mid (közepes) módot. De ott van még a Hard (kemény) mód is progresszív és túramotorozáshoz, esetleg az utasülés és a csomagok szállításához, a Soft (lágy) mód a könnyű manőverezhetőséghez és az Off-Road (terepezés) mód a felfüggesztés pontos reakciójának biztosításához, amikor a motor nem az aszfalton halad. A User (felhasználói) mód lehetővé teszi a teljes körű testreszabást (álló helyzetben), menet közben pedig váltogatni lehet az egyes módok között, sőt a hátsó rugó előfeszítése is beállítható. Az Africa Twin ES modellen a fűtött markolat és az ACC-aljzat is alapfelszereltség.

A tökéletes útitárs

Maximális teljesítmény

75 kW

Szabad magasság

250 mm

Állítható ülésmagasság

850 mm

Menetkész tömeg (Africa Twin MT)

233 kg

Műszaki adatok megtekintése
A CRF1100L Africa twin motorkerékpár a sivatagban parkol.

Merész színek

Nézzen körül alaposan, és válassza ki azt, amelyiket a sajátjának érzi!

  • Matte Ballistic Black Metallic Standard
  • Pearl Glare White (csak az ES modellen) Standard
  • Grand Prix Red Standard
*
Fotómodell ül egy CRF1100L Africa Twin motorkerékpáron egy hegyvidéki úton.

Finomra hangolt kéthengeres hangzás

Az új szelepvezérlésnek, valamint a megújult levegőbeszívó- és kipufogórendszernek köszönhetően a teljesítmény a teljes fordulatszám-tartományban kompromisszummentes marad. A kéthengeres motorblokk finom hangjának meghallgatásához kattintson ide.

Útra kelünk

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
CRF1100L Africa Twin

CRF1100L Africa Twin

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Honda Motorcycles alkalmazás

A Honda Motorcycles Europe alkalmazással a saját ízlése szerint alakíthatja Honda motorját. Nagyon egyszerű! Válassza ki a kívánt motorkerékpárt, majd a színt. Az AR funkcióval akár azt is megnézheti, hogyan mutatna az Ön garázsában! A beépített kiegészítőkatalógusnak köszönhetően bármilyen kiegészítőt hozzáadhat a modellhez. A Honda Motorcycles Europe YouTube-csatornája is bekerült az appba, így Ön szabadon válogathat az érdekes videók között.

Letöltés iOS-re Letöltés Androidra
Fotómodell ül egy CRF1100L Africa twin motorkerékpáron a sivatagban.

Honda Adventure Roads – 2024

Ideje ismét útnak indulnunk: ezúttal Marokkóba kalauzoljuk el Önöket. Az Africa Twin visszatér a gyökereihez, és bejárja az előző Dakar-rali útvonalát. 10 nap, 30 motoros: vágjon bele a közepébe! Ha többre kíváncsi, kattintson ide.