1983 – Csak a változás örök

Gyors motort nem nehéz gyártani, hatékonyabbat viszont annál inkább, hiszen minden összetevőből a maximumot kell kihoznunk. Ez természetesen rengeteg munkával és kísérletezéssel jár, de feltétlenül megéri, ha hosszú távon gondolkodunk. Számunka a környezetvédelem kulcsfontosságú, ezért is alkottuk meg a VTEC mozaikszóval fémjelzett szelepvezérlési rendszert, ami az aktuális terhelésnek megfelelően változtatja a motor működését. Alacsony fordulatszámnál a kedvező fogyasztáson és a tekintélyes nyomatékon van a hangsúly, a magasabb tartományokban viszont a versenypályák hangulata köszön vissza. A VTEC előfutára REV néven debütált 1983 decemberében, méghozzá a Honda CBR400F soros, négyhengeres motorjában, melynél hengerenként négy szelepet alkalmaztak a mérnökök, de kettő csak 9500 fordulatszám felett kapcsolódott be a gázcserébe. Később a rendszert továbbfejlesztették a szakemberek, ez lett a legendás VTEC, ami rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztást, illetve károsanyag-kibocsátást garantál, amellett, hogy a vezetési élmény a végletekig fokozható.