A Honda világa

Hat évtized Európában

Európában építettük első külföldi gyáregységünket, s ez akkoriban hatalmas vállalkozásnak számított. A motorkerékpár-gyártás 1963 májusában indult Aalstban. Az első modell, amit itt készítettünk, a Super Cub 100 volt.

Görgetés

Honda-márkalogó.

Csak a legjobb elfogadható

Mert Soichiro mindig világelsőségről álmodott...

A kezdeti évek

Hogyan lettek igazán sikeresek tengeren túli próbálkozásaink

Elsőként az Egyesült Államokban terjeszkedett a Honda, de az európai térhódítás sem váratott sokáig magára. Helyi központnak Belgiumot választottuk, innen irányítottuk tevékenységünket a számos üzleti sikert tartogató öreg kontinensen.

Elismert törekvések

A Honda angliai üzemegysége.

Az európai termelést a BL-lel együttműködve kezdtük meg, az angol cég ugyanis olyan partnert keresett, aki kiváló minőségű, kiskategóriás autókat gyárt.

Azonnali siker

A tárgyalások gyorsan haladtak, így hamar megállapodtunk, hogy rendelkezésükre bocsájtjuk a – Japánban éppen akkor bemutatott – Ballade licencét. A Triumph Acclaim néven forgalomba hozott modell értékesítése 1981-ben kezdődött, és hatalmas siker lett.

Európai otthonunk építése

A Ballade gyártása csak az első lépés volt, partneri kapcsolatunk több mint 15 éven át tartott. Ennek keretein belül látott napvilágot 1986-ban az európai Legend és 1993-ban az európai Accord. Hogy tovább fokozhassuk kapacitásunkat, 1985-ben megvásároltunk egy kb. 150 hektáros területet az angliai Swindonban, és felépítettük első európai üzemegységünket, ami a Honda of the UK Manufacturing (HUM) nevet kapta. 

Honda-technikus dolgozik egy autón.

Szakembereink elkötelezettek a kiváló minőség mellett, a legapróbb részleteket is nagy gondossággal dolgozzák ki, és semmi nem kerülheti el figyelmüket az ellenőrzések során.

Légi felvétel a swindoni Honda-gyárról.

A Honda swindoni gyára rendkívül jelentős szerepet tölt be a vállalat életében, itt készül az ötajtós Civic, a Civic Type R és a CR-V is.

Emellett 1989 óta motorokat is építenek itt, és a kilencvenes években Accordok is gördültek le a futószalagról. A Civic európai összeszerelése 1994-ben vette kezdeték, míg az első CR-V-k 2000-ben láttak napvilágot az Egyesült Királyságban.

Eurómilliók

Európában is nő a Honda

Az európai Honda szárnyalásában több tényező is szerepet játszott, ilyen volt például, hogy 2002-ben megindult a CR-V-k exportja az észak-amerikai országokba. Emellett említhetnénk első európai dízelmotorunk 2005-ös bemutatkozását is, és természetesen a Civic iránti elképesztő kereslet is meghatározó volt – 2007-ben már az egymilliomodik Európában összerakott példány gurult ki a gyárkapun.

Egy évvel később újfent repülhettek a pezsgősdugók, hiszen kétmilliomodik helyben készült autónkat ünnepelhettük, majd 2015-ben jött az újabb mérföldkő: a hárommilliomodik Európában született Honda.

Honda CR-V elölről, gyári munkásokkal.

A híres ötajtós

A Honda és Európa napjainkban

Swindoni gyárunk folyamatosan növekszik. Ez az ötajtós Civic gyártásának globális központja, hetven országba, közöttük az Egyesült Államokba exportáljuk innen az autókat. Az 1989-es nyitás óta nem kevesebb, mint 2,2 milliárd angol fontot költöttünk fejlesztésre, s ezt a pénzt egyedül a Honda biztosította.

Európai látomás

A gyártási és az értékesítési tevékenység mellett kutatási és fejlesztési munkálatokat is végzünk Európában, K+F laborból hármat is létrehoztunk. Ebből kettő (Németországban és az Egyesült Királyságban) személyautókkal foglalkozik, egy pedig motorkerékpárokra szakosodott (Olaszországban).

Közelkép a Honda Earth Dreams erőforrásról.
Az ötajtós Honda Civic hátulja háromnegyedes nézetben.

Ritka az ilyen kizárólagosság a Hondánál, de a HUM kiérdemelte: az ötajtós Civic csak itt készül. Bárhol jár a világban, ha új Civicet lát, biztos, hogy európai exportból származik.