Bezárás

Motorsport

Versenyhelyzet

A motorsportok iránti szenvedély minden egyes Honda modellben fellelhető, mert mindent a versenypályákon, a legkiélezettebb csatákban tanultunk.

Minden vereség és minden győzelem egy célt szolgál. Hogy még jobbá váljunk!

Görgessen

Formula 1

Formula 1-es Honda versenyautó.

1964-ben egy teljes egészében saját fejlesztésű versenyautóval leptük meg a világot, 1965-ben pedig megmutattuk, hogy van bennünk elég spiritusz a győzelemhez.

Modellek ünneplik a Honda első Formula 1-es győzelmét.

Az első kockás zászlónk a Formula 1-ben

A Formula 1-es autónkban alkalmazott, RA272 típuskódú erőforrás alapjait a verseny-motorkerékpárjainknál használt hajtómű adta.

Ez egy másfél literes, V12-es erőforrás volt. Tulajdonképpen 12 darab 125 köbcentis hajtómű összefűzve. Az így született motort keresztirányban építettük be, ami szintén teljesen új megoldásnak számított.

Fáradozásaink gyümölcseként 1965. augusztus 24-én Richie Ginther és az RA272 megnyerte a Mexikói Grand Prix-t. Hogy különbséget jelentett-e az új motor és futómű a célvonalon? Határozottan. Elvégre megnyertük első Formula 1-es futamunkat.

Sikerünk titka

1989-ben Ayrton Senna lett a világbajnok, Alain Prost pedig a második helyen zárt, az első két pozíciót tehát Honda szerezte meg.

Ez volt az első évad az új szabályok bevezetése óta, melyek kimondták, hogy turbófeltöltéses hajtóművek helyett csak szívómotorok használhatók.

A McLaren-Honda 11 futamot nyert zsinórban, így a konstruktőrök kupáját is sikerült megszereznünk.

Type R

A legdögösebb csapotthátú nagyon közel áll a versenypályához.

A Type R története egészen az RA 272 típuskódú Formula 1-es gépig vezethető vissza, ez volt az első modell, amivel a Hondának sikerült Grand Prix-t nyernie. Ez a csodálatos, Championship White színre fényezett versenyautó máig ott él minden Type R modellben. A mára legendává érett Type R kifejezés R betűje az angol Racing, azaz versenyzés szóra utal. Ezt a jelölést 1992-ben, a Honda NSX Type R bemutatkozásakor vezettük be, méghozzá kiemelkedő teljesítményű sportautóink megkülönböztetésére. Azóta rengeteget építettünk belőlük a sportautó-rajongók számára, és a sornak még koránt sincs vége. Akárcsak az eddigi bemutatók, a soron következő is nagy durranás lesz, legközelebb ugyanis a lélegzetelállító új Civic Type R gurul ki a közutakra valamikor 2015-ben.

Tekintse meg a másik oldalt
Vörös Honda-embléma. Közelről.

Erre utal az ikonikus vörös Type R embléma - a közúti versenytechnika szimbóluma.

Háromnegyedes kép a Civic Type R elejéről.

A Honda másik arca: a 2015-ben érkező Civic Type R.

Honda nyerte a Napelemes Járművek Versenyét (World Solar Challenge)

Hogy részünkről mi a nyerő kombináció? Az álmok és a nap ereje - ez szükségeltetik a sikerhez!

Mintha tegnap lett volna, mikor 1996 novemberében 46 napenergiával hajtott jármű útra kelt Ausztráliában, hogy - háromezer kilométert megtéve - Darwinból Adelaide-be jusson. Elsőként a Honda Dream gurult át a célvonalon, új rekordot, egészen pontosan 89,9 km/órás átlagot futva a négynapos távon.

Képmozaik a Honda Dreamről.

Versenyzés napjainkban

Honda F1-autó csapattagokkal.

Mindig versenyeztük, és a jövőben is mindig versenyezni fogunk.

A Honda már a hatvanas években jelen volt a Formula 1-ben, versenyzőként és motorbeszállítóként egyaránt részt vettünk a küzdelmekben. A 2015-ös szezonban ismét készek vagyunk rajthoz állni.

Mindegy, hogy elsőként futunk be, vagy hátul végzünk, számunkra minden összecsapás győzelemmel zárul, hiszen a futamok során mindig tanulunk valami újat az autókról. És amit elsajátítunk, azt az Ön autójának tervezésekor kamatoztatjuk. Mert ez a legfőbb cél: biztonságos, hatékony és élvezetes járművet készíteni vásárlóink számra.

 

A Honda Civic WTCC versenyautó oldalról.