Bezárás

Innováció

A különlegesség ereje

Csak egy kérdés, és a dolgok örökre megváltoznak... Valaki csodálkozik, hogy miért? Lehetne más? Lehetne jobb?

- A fejlesztés, az eredetiség és az új forma arra szolgál, hogy meglepjük a vásárlókat - mondta egykoron Soichiro.

Görgessen

A felfedezés vágyától hajtva

Közelkép a Honda motorról.

A Honda már a kezdetekben is arra törekedett, hogy álmait használható, strapabíró formában tegye elérhetővé a vásárlók számára. Elképesztő tömegekre volt hatással, még annak ellenére, hogy elsőre nem aratott sikert.

Soichiro Honda és a Kémény motor prototípusa.

A Kémény motor

1947-ben Soichiro megtervezte első motorját, a Kéményt. Zseniális ötlet volt... és jókora bukás,

de Soichiro nem adta fel. Tovább gyártotta a motorizált kerékpárt, és újabb hajtóművet fejlesztett.

Az első saját fejlesztésű motor a Kémény nevet kapta. (Hogy miért „kémény”? Mert úgy nézett ki!)

Tervezésénél az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a teljesítmény növelése volt a cél, de végül soha nem került sorozatgyártásba. Más kérdés, hogy a koncepció végül életképesnek bizonyult, s idővel számos technikai megoldása nyert teret a járműiparban. Ez volt az első példa, hogy a Honda a kudarc tapasztalatait felhasználva lett sikeres.

VTEC

A motor újrafeltalálása? Engedjük szabadjára!

A Honda kutatási és fejlesztési csapata új motorkonstrukción dolgozott. Olyan működési elvet kellett találni, amely lehetővé tette, hogy a szelepek működése a terhelés függvényében változzon, ezáltal az erőforrás hatékonyabban működjön. Az eredményt ma Honda VTEC-ként (Variable Valve Timing & Lift Control System, magyarul Szelepnyitási idő és Szelepemelés-szabályozó Rendszer) ismerjük.

Ezt a konstrukciót a Honda vitte először sorozatgyártásba, s persze hatalmas sikert aratott. A VTEC rendszer az új Honda Integrában mutatkozott be, és ahogy azt sejteni lehetett, új mércét állított a motorgyártásban.

VTEC logó.
Közelkép az erőforrásról.
A Honda Integra oldalról.
Közelkép az erőforrásról.

Örülök, hogy megismerhetlek, ASIMO.

Nem sokkal az ezredfordulót követően, 2000 októberében bemutattuk a világ legfejlettebb humanoid robotját, ASIMO-t.

Számunkra ez az egyik leginkább inspiráló munka - egy önálló mozgásra és gondolkodásra képes, multifunkciós személyi asszisztens. Neve az angol Advanced Step in Innovative Mobility kifejezésből ered, amit magyarra úgy fordíthatunk, hogy „jelentős lépés az innovatív helyváltoztatás terén”.
ASIMO gyalogolni és futni egyaránt képes, s nem csak sík talajon, hanem lejtőkön és egyéb különleges felületeken is. Emellett szükség esetén fordul, lépcsőzik és felvesz tárgyakat, sőt reagál az egyszerűbb hangutasításokra, s felismeri az arcokat. Kihasználva a szemként funkcionáló kamerákat, ASIMO feltérképezi környezetét, beleértve az álló és mozgó tárgyakat is.

ASIMO lesétál a lépcsőn.

A díjat nyerte...

A Honda már számos jelentős kitüntetésben részesült az energiahatékonyság terén elért eredményeiért,

2002-ben például szabályosan megtelt a vitrin. A Honda Motors három kategóriában diadalmaskodott az Év motorja választáson, ugyanis az Insight IMA, a Civic Hybrid és az S2000-ben dolgozó kétliteres erőforrás is a legjobbnak bizonyult saját kategóriájában.

Emellett az Insight az energiahatékony gazdaságért felelős amerikai tanácstól is komoly elismerést kapott - 2002-ben ezt a modellt választották a legkevésbé környezetszennyező személyautónak.

Szintén ebben az évben kezdődött az üzemanyagcellás FCX fejlesztése is, amely a világ első zéróemissziós sorozatgyártású járműveként lépett színre.

Honda FCX Clarity.

Szárnyra kapnak a Honda elképzelései

Úgy határoztunk, hogy olcsóbb, takarékosabb és kevésbé környezetszennyező repülőgépekre van szükség, ezért egy olyan gépmadár fejlesztésébe fogtunk, ami megfelel ezen követelményeknek.

A forradalmi újítások tucatját felvonultató HondaJet fejlesztése hosszú időszakot ölelt fel, a munka a nyolcvanas évek közepén indult, de az első - Észak-Karolina felett tett - próbakörre csak 2003-ban került sor.

Hála a különleges mérnöki munkának, a HondaJet igazi gyöngyszem a sugárhajtású üzleti repülőgépek világában, pont olyan, amit a Hondától elvár az ember. A hajtóművek például a szárnyak tetejére kerültek, ami - a többi innovációval egyetemben - lehetővé tette, hogy az utazósebesség növekedjen, az üzemanyag-fogyasztás csökkenjen, a károsanyag-kibocsátás pedig negyven százalékkal múlja alul a rivális modellekét.


Kifinomultabb erőforrások

Az Earth Dreams Technology motorcsalád 2013-ban debütált az 1.6 i-DTEC dízel erőforrás érkezésével.

Az Earth Dreams Technology elnevezés motorjaink és váltóink új generációját jelöli. Ezek a hajtásláncok elősegítik a teljesítmény növelését, ugyanakkor a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez is hozzájárulnak.

Első erőforrásunk, amelyet e filozófia mentén alkottunk az Angliában gyártott 1.6 i-DTEC dízelmotor. Különleges konstrukciójából fakadóan takarékosság és vezetési élmény tökéletes egyensúlyát nyújtja, miként azt a Civic-ben és a 2014-es CR-V-ben megtapasztalhatták a vásárlók.

A Honda CR-V elölről.

A 2014-es Honda CR-V motorválasztékában az 1.6 i-DTEC dízel erőforrás is megtalálható.

Formula 1-es Honda versenyautó madártávlatból.

F1 ecoüzenet

F1 autónkon a szponzorok logóját egy képre cseréltük, amin a Föld látszik.