Álom

Álomból valóság

Soichiro nélkül nincs Honda-történelem. Soichirónak volt egy álma, és hosszú, eseményekkel teli pályafutása során meg is valósította, az első motorkerékpártól, ASIMO-n át, egészen a HondaJetig.

Miként Soichiro mondta: „Csak egy jövőnk van, de ha álmaink vezérelnek, és van bennünk elég kurázsi, magunk alakíthatjuk a sorsunkat."

Görgessen

A benzin illata

Egy üveg Honda olaj illata.

Mikor Soichiro Honda először látott autót, örökre megváltozott az élete.

Egy motorizált kerékpár jobb oldala.

Első autónk egy bicikli volt

Bár a világháború utáni időszak igen kemény volt Japán számára,

Soichiro Hondát semmi nem téríthette el céljától: 1946-ban megépítette első gépjárművét, egy motorizált kerékpárt. Akkoriban vajmi kevés autó, s még kevesebb motorkerékpár futott a szigetország útjain,

ezen szeretett volna változtatni Soichiro, aki egy olcsó, mégis hatékony közlekedési eszközt kívánt alkotni embertársai számára. Csak egy bicikli, egy rádiókhoz használt generátor és némi képzelőerő kellett, s már össze is állt a koncepció, ami könnyebbé tehette a hétköznapokat.

Persze ez az apró, de annál életképesebb ötlet csak az első lépés volt, idővel az élet minden területén megjelentek Soichiro Honda járművei, s a hatékony, élvezetes és környezetbarát közlekedésről szőtt álom valósággá vált.

Miért álltunk volna meg a kétkerekűeknél?

Soichiro 1963-ban elhatározta, hogy elkészíti első autóját,

de az akkori japán kormányzat ezt nem gondolta jó ötletnek, ezért törvényt hoztak, amely kizárólag motorkerékpárok gyártását engedélyezte a vállalatnak. Az elképzeléseihez foggal-körömmel ragaszkodó feltalálót ez nem különösebben izgatta, elkészítette a terveket, majd megépítette az S500 Roadstert.

Bármily hihetetlen, ez nem csak az első Honda autó volt, hanem az első piros gépkocsi japánban, így prózai és átvitt értelemben egyaránt színt vitt a szigetország közlekedésébe.

Az első Honda személygépkocsi balról, háromnegyedes nézetben.
Honda személyautók az amerikai zászlóban.

Amerika megtisztítása

Mikor az Egyesült Államok kormánya 1970-ben beiktatta a Tiszta levegő törvényt (Clean Air Act) , a járműgyártók túlnyomó többsége úgy vélte, hogy képtelenség a megszabott károsanyag-kibocsátási határértékeken belül maradni.

Mi már akkor is nagy figyelmet szenteltünk az alacsony emissziónak, így nem esett nehezünkre megfelelni az új szabályozásnak. A tervezési és tesztelési fázis után bemutattuk CVCC névre keresztelt erőforrásunkat, az első Otto-motort, ami teljesítette a Tiszta levegő törvényben előírtakat. Ez a lépés reklám szempontjából is kiválónak bizonyult, hiszen a vásárlók számára egyértelműen nyilvánvalóvá vált, hogy a Honda végsőkig elkötelezett a környezetvédelem terén. Miként az Earth Dreams Technology motorcsalád bizonyítja, filozófiánk azóta sem változott.

Elvégre nem mehet minden elsőre...

Az S2000 születésnapi ajándék az ötvenedik évfordulóra Hondától a Hondának. Legalább is az volt, amíg vállalatunk elnöke el nem vitte egy fordulóra.

Egy kör után a visszaadta a kulcsokat, és annyit kérdezett - ez a legjobb, amire képesek vagytok?

Egy évvel később a Honda ismét megajándékozta magát. Ez lett a legendás Honda S2000. Az autó, ami bebizonyította, hogy az álmok fontosabbak, mint a határidők.

A Honda S2000 oldalról.
A Honda S2000 madártávlatból.

Honda S2000

Az eredeti, még karakteresebb prototípus - a Honda Motor Company megalapításának ötvenedik évfordulójára készült.

Honda FCX Clarity elölről, háromnegyedes nézetben.

Álmok a jövőről.

Már eltelt hetven év, de ez valójában még mindig csak a kezdet.

Napról napra új kihívásokkal szembesülünk, s újabb álmokat szövünk a jövőről. Azt szeretnénk, ha a dolgok jó irányba változnának és a világ hatékonyabban működne.

Ezért alkottunk például üzemanyagcellás, elektromotorral hajtott autókat, mint az FCX Clarity, és e filozófia mentén született a napenergiával működtetett, versenygyőztes Honda Dream is.

Ha ez a Honda jelene, mi a jövője?