Honda F1

Egy új korszak

Ó, a régi szép idők és feledhetetlen évek. Ma már csak arany korszakként emlékezünk rájuk. A McLaren és a Honda közös története egészen a nyolcvanas évekig nyúlik vissza. Sikeresek voltunk, és most újra itt vagyunk, hogy történelmet írjunk.

Görgetés

Tesztek, ötletelések, módosítások - teljes megszállottság.

Formula 1-es Honda-motor.

A mi munkánk soha nem ér véget

Miért versenyzünk?

Hogy tanuljunk. Az ötletek, a tesztek és a hibák mind-mind technikai fejlődésünket szolgálják. A motorsport arra inspirál minket, hogy olyan műszaki megoldásokat találjunk ki, melyek korábban nem léteztek.

Számunkra ez a Formula 1 lényege. A mindent felülmúló mérnöki kihívás. Ami annyit tesz, hogy a munkának soha nincs vége. Határ a csillagos ég. Lépésről-lépésre igyekszünk egyre nagyobb teljesítményt és egyre hatékonyabb működést elérni.

A Formula 1-ben nem mindegy ugyanis, hogy az ember szimplán versenyzik vagy - egy magasztosabb célért - küzd. Ezért nem állhatunk meg soha. Mert személyautóink fejlesztése és vásárlóink teljes körű kiszolgálása a cél.

A versenyzés legfőbb elemei

Motorjainknak elképesztő terhelést kell elviselnie. Az elektromos biztosítók túlhevülhetnek, az elektronika szétrázódhat és a működtetésért felelős szoftvert illetően is sok a hibalehetőség.

Manapság már nem elég, ha brutálisan erős a motor, az új szabályok a hatékonyságot is megkövetelik. Ezért aztán egy sor teljesítménynövelő technikát dolgoztunk ki, s minimálisra csökkentettük az energiaveszteséget.

A különleges generátorokkal és energiatároló egységekkel, valamint az átgondolt irányítószoftverekkel nem csak gazdaságossá tettük motorunkat, hanem azt is sikerült elérnünk, hogy az 1,6 literes, V6-os, turbós egység éppoly erős legyen, mint a 2,4-es, V8-as, amit 2013-ban használtunk.

A Honda F1-csapat két tagja.
Formula 1-es Honda-motor.
A Honda formula 1-es versenyautója a csapat néhány tagjával.
Közelkép a Honda Formula 1-es autójáról.

Közúton és versenypályán egyaránt otthon van

Formula 1-es versenyautónk fejlesztési folyamata nem sokban tér el személyautóinkétól.

Egy Honda Insight elölről, közúton.

Az Insight volt az első sorozatgyártású hibrid az Egyesült Államok piacán.

Ez nagyon fontos, mert 2015-ben a hatékonyságot díjazzák a Formula 1-ben - pont ezért tértünk vissza a versenysorozatba. Minden tapasztalatot felhasználhatunk majd személyautóinkánál, hátha újabb lépést tehetünk a tisztább, boldogabb bolygó felé. Közút vagy versenypálya? Mindegy. A cél, hogy minél kevesebb üzemanyagból hozzunk ki minél több erőt.

Teljesítmény, egy kicsit másként...

Mindig arra törekedtünk, hogy minimálisra csökkentsük a veszteségeket és maximumra húzzuk a teljesítményt. Ezt történt az NSX és a Civic Type R esetében is… Visszatérésünk a Formula 1 ultramodern világába újabb löket, hogy folytassuk a hatékonyságot növelő fejlesztéseket, ugyanakkor lehetőséget ad, hogy kiéljük motorsport iránti szenvedélyünket.

A Honda NSX elölről, háromnegyedes nézetben.

A Honda NSX a szupersportkocsik teljesítményét ötvözi a hibridek előnyeivel.

Háromnegyedes felvétel a Honda formula 1-es versenyautójának elejéről.

Az új, 1,6 literes, V6-os F1-motort úgy hangoltuk, hogy bődületesen erős, egyszersmind rendkívül hatékony legyen, tehát a lehető legtöbbet igyekeztünk kihozni belőle.